Historien om cognac, calvados og armagnac, fire nordmenn, heldige giftermål og verdens beste brennevinshus

Gyldendal fakta 2003 Heftet

Boka tar for seg produksjon av cognac, armagnac og calvados og presenterer forskjellige produsenter.

Vakker gavebok om gyldne drikker Ingen drikk har tilsvarende ikonstatus som cognac. Den drikkes og begjæres av fyrster så vel som av banditter. Ved forrige århundreskifte dro flere unge nordmenntil Frankrike og Cognac. Dette er utgangpunktet for denne flotte boken om cognac, calvados og armagnac.

Forlag Gyldendal fakta

Utgivelsesår 2003

ISBN13 9788205311633

EAN 9788205311633

Omtalt sted Frankrike

Den gamle eieren Pierre Ferrand beskrev for øvrig sine beste cognacer på følgende vis: "Å drikke dem er som å få Vårherre nedover halsen iført filttøfler..."

Enkelt sagt så produserer Delamain cognac for de møblerte hjem, fra høyt XO-nivå og oppover.

I hyllene mine finst der ein del bøker som nesten - men berre nesten - eg er åleine om å ha. Lurer ofte på kvifor.....Og nokre av dei burde kanskje fleire hatt gleda av??