Hevneren

Vigmostad Bjørke 2016 Heftet

Frode Granhus er selveste mesteren av Lofot-krim. Han har vært nominert til flere priser, er oversatt til ni språk, og har mottatt strålende kritikker for sine bøker. Hevneren er hans debutroman, nominert til «Årets bok» i Klassekampen da den utkom i 2003.Et grufullt syn møter lensmann Marino Arneng og hans folk. Liket, plassert hvilende mot en stein, stirrer enøyd mot dem. Like bemerkelsesverdig som det manglende øyet, er mangelen på spor. Sjefetterforsker Klaus Sandsbakk og teknikerne fra Kripos finner ingenting. Absolutt ingenting.Så slår morderen til igjen. Heller ikke denne gang etterlater han spor, men en detalj tyder på at det manglende øyet var et tegn - et makabert varsel om det neste offeret.

Forlag Vigmostad Bjørke

Utgivelsesår 2016

Serie VB pocket

Genre Politi og detektiver Krim

spennende krim, veldig uventet vri på slutten. Likte den godt

En drivende god polititriller fra et lite sted en plass i Norge. En godt plott som blir godt fortalt. Spenningskurven stiger utover i boka og gjør det vanskelig å legge den i fra seg!

Granhus

• "Hjertevokteren" av Alexandria Blockfeldt Dahl