Herr Frosk forelsker seg ; Herr Frosk fryser

av (forfatter) og Tor Åge Bringsværd (oversetter).

De norske bokklubbene 1993 Innbundet

Herr Frosk forelsker seg: Frosken kjenner seg så rar, han veit ikke om han er glad eller lei seg og hjertet banker fortere enn vanlig. Haren sier at frosken er forelska, og frosken forstår at han er forelska i anda. Da tar han til å undra på hvordan han kan få vist anda at han er glad i henne. Herr Frosk fryser: Det er vinter, og frosken fryser. Han har ikke fjær eller pels slik som vennene anda og haren, men når han faller i snøen er det vennene som tar seg av han gjennom dei lange vintermånedene. Etter hvert finner frosken ut at vinteren går an, særlig når han veit at våren ikke er langt unna.

Forlag De norske bokklubbene

Utgivelsesår 1993