Herfra til Hiroshima

Tiden 2019 Innbundet

Forlag Tiden

Utgivelsesår 2019

Ingrid jobber som hjelpepleier i hjemmetjenesten i kommunen. Hun har ingen utdannelse, men kommunen var desperat etter folk - kompetente, eller ikke. Etter at foreldrene kjørte seg ihjel, har Ingrid brukt livet på å betale ned gjelden deres. Hun vil helst være i fred, men så møter hun Thomas. Han vil, som den eneste noensinne, være sammen med henne. Ingrid kan ikke tro det! Thomas gir henne opplevelser som hun aldri hadde ant at hun kom til å få oppleve. Plutselig har Thomas bestilt en jorden-rundt-tur til dem begge.

For første gang i livet har Ingrid noen i livet sitt som hun ikke vil miste. Hun blir mer og mer sjalu, og rett før jorden-rundt-turen, slår Thomas opp. Ingrid bestemmer seg for å følge etter ham. Hun blir tidenes stalker!

Svart humor, iblandet sårhet. Man aner at Ingrids barndom har vært heller strevsom. Godt driv og interessant historie, men taper seg veldig mot slutten.

Det var en smal, livløs stemme, en smal, loddrett strek, et utropstegn uten prikk. Det var slutten. Jeg så den ikke komme, men slutten kommer lenge før du tror.

De prøvde så godt de kunne. Men det finnes grenser for hvor mange ganger man kan si at det har du sannelig rett i.

Lest i 2020

Nytt år nye muligheter for nye lese opplevelser. Vet ikke om jeg klarer å slå 2021

• "Kjærlighet i endetid - roman fra antropocens slutt" av Jon Ewo
  • "Du bestemmer deg for at dette er et minne" av Marianne Teie