Herfra til hektene

20 år med fortellertrang

av (forfatter) og Ingrid Bjørnov (oppleser).

Vega forlag 2020 Lydfil

Hva er disse hektene man gjerne vil komme seg til? Er det et land, et sted, en følelse? Og når man har kommet seg dit - hva da? Er det der den ultimate ro og orden befinner seg?
Det er 20 år siden Ingrid Bjørnov debuterte som soloartist, og denne boken er en samling og et tverrsnitt av hennes tekstproduksjon - godbiter fra kåserier, radiosendinger og forestillinger. Felles for dem alle er at de med umiskjennelig Bjørnovsk skråblikk og rappe humor reflekterer over livet som vi kan kjenne oss igjen i: ekteskap, husbygging, naboens tujahekk, og sorgen over buksestørrelsen som forsvant. Som en rød tråd går lengselen etter å få orden på tilværelsen og styr på sakene. Og her kommer hektene inn. For alle kommer seg til hektene på ulikt vis, være seg med brekkjern, hattevarp, kajakk eller yoga. Og til syvende og sist er det det disse fortellingene handler om - å finne sin egen vei i kaoset.
Lydboken leses av Ingrid Bjørnov selv.

Forlag Vega forlag

Utgivelsesår 2020

Format Lydfil

Genre Humor Personlige beretninger

Omtalt person Ingrid Bjørnov

En rekke korte betraktninger av livets små og store hendelser, skrevet med Ingrids kjente og kjære skråblikk, og med hennes fantastiske forråd av både kjente ord og helt nye, men veldig selvforklarende ord. Jeg blir aldri lei denne damen, og hennes evne til å gjøre selv tøfler eller brukne tenner til festligheter.
Soleklar terningkast 6 og favorittbok!

Denne har jeg lest tidligere og hørte den på lydfil igjen nå - elsker den!

• "Mustafa - ikke norsk nok" av Mustafa Hasan
  • "To pappaer - en historie om kjærlighet, surrogati og familie" av Knut H. Pelerud
  • "Jeg har levd!" av Jan Thomas
  • "Ting å finne på når det regner" av Marissa Stapley
  • "Appenes planet - hvordan smarttelefonen forandret verden" av Thomas Hylland Eriksen
  • "Mrs. Lewis - fortellingen om min kjærlighet til C.S. Lewis" av Patti Callahan
  • "Norske utedoer" av Thor Gotaas
  • "Meininga med livet - eller, Yes, sir, I can boogie" av Are Kalvø