Henrik Ibsens Terje Vigen

av (forfatter), Helge Jordal (oppleser) og Ivar Bøksle (komponist).

Grappa musikkforl. 2000 CD

Et fortellende dikt om skjebnen til sjømannen Terje Vigen. Diktet beskriver indre vekst og modning, fra ung utferdstrang gjennom familieansvar og vågemot, tap av alt og nagende hevntørst til et frigjørende gjennombrudd som fører til at han kan tilgi den som knuste hans lykke.

Forlag Grappa musikkforl.

Utgivelsesår 2000

Format CD

EAN 7033662041718

Stort har jeg mistet,men stort jeg fikk.Best var det,kan hende,det gikk som det gikk,så får du ha takk da Gud!

Der bodde en underlig gråsprængt en på den yderste nøgne ø - han gjorde visst intet menneske mèn hverken på land eller sjø; dog stundom gnistred hans øjne stygt,- helst mod uroligt vejr,- og da mente folk, at han var forrykt, og da var der få, som uden frygt kom Terje Wigen nær.

• "Lille Eyolf" av Henrik Ibsen
  • "Fruen fra havet" av Henrik Ibsen