Hengte hunder

av (forfatter), Henning Kolstad (oversetter) og Jan Gunnar Røise (oppleser).

Lydbokforlaget 2018 Lydfil

Jens Henrik Jensen er en ny dansk krimstjerne med internasjonalt gjennombrudd.

Nils Oxener Danmarks høyest dekorerte soldat noensinne. Men krigsveteranen er traumatisert og lever av å samle flasker og spise matavfall fra supermarkeder. I håp om å unnslippe sine indre demoner drar det tidligere medlemmet av Jægerkorpset sammen med hunden sin til Nordjylland. Der slår han leir dypt inne i skogen for å leve et rolig og enkelt liv. Men drømmen blir snart til et mareritt.

Etter et nattlig besøk på et middelalderslott i skogens utkant blir han mistenkt for drapet på slottsherren, en tidligere ambassadør og grunnleggeren av en innflytelsesrik tankesmie. Politiets etterretningstjeneste dukker påfallende raskt opp, og før den pressede krigsveteranen vet ordet av det, er han virvlet inn i etterforskningen av en rekke gåtefulle drapssaker, som tilsynelatende kun har én ting til felles: hengte hunder.

«Hengte hunder» er den første lydboken om soldaten Nils Oxner.

Forlag Lydbokforlaget

Utgivelsesår 2018

Format Lydfil

Serie Oxen (1)

Genre Krim Thrillere

Omtalt sted Danmark

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

Fantastisk spennende bok, gleder meg til å lese de andre bøkene i serien! Endelig en skikkelig helbarsk hovedperson, selv om han har sine demoner. Hørte boka som lydbok og må gi ekstra karakter til Jan Gunnar Røise for god lesing! Anbefales.

En bok med spennende handling som er vanskelig å legge fra seg.

Nils Oxen er Danmarks høyest dekorerte soldat noensinne. Men krigsveteranen er traumatisert og lever av å samle flasker og spise matavfall fra supermarkeder. I håp om å unnslippe sine indre demoner drar det tidligere medlemmet av Jægerkorpset sammen med hunden sin til Nordjylland. Der slår han leir dypt inne i skogen for å leve et rolig og enkelt liv. Men drømmen blir snart til et mareritt.

Les hele omtalen her

Spennende fra A til Å, godt språk. Kreativ historie. Rett og slett noe av det beste jeg har lest på lang, lang tid.
Imponert og gir gledelig ut en 6*er.
De neste bøkene er heldigvis allerede sikret!

Oversikt over leste bøker 2019

• "Gladiator" av Jens Henrik Jensen