Helvetesuka

7 dager som forandrer livet ditt

av (forfatter) og Torbjørn Lysebo Ekelund (medforfatter).

J.M. Stenersens forlag 2013 E-bok

Gjør alt det du vet at du burde gjøre . i én uke..Stå opp tidlig. Tren før frokost. Vær effektiv på jobben. Vær til stede for barna dine. Spis sunt. Norges råeste mentaltrener har sett at de som gjør dette, blir forandret for livet. Godfølelsen etterpå er enorm, og du forstår at du klarer mye mer enn du trodde på forhånd. Én uke er overkommelig hvis man planlegger godt, og erfaringene vil gjøre det mye lettere å oppnå forandring over tid.

Forlag J.M. Stenersens forlag

Utgivelsesår 2013

ISBN13 9788272015649

EAN 9788272015649

"Finn deg selv"-bok med råd fra en militæroppdratt mann som har sett lyset. En del gode råd, men blir noe borte i mye trening og tidlige morgener. Dårlige råd for kvinner som har for mye å gjøre i utgangspunktet, samt inngrodde B-mennesker. Fungerer sikkert for folk som kan konsentrere seg om seg selv, altså menn og mennesker i toppstillinger/idrett.

Helvetesuka er en bok der Erik Bertrand forteller om en uke som de har i millitæret, som vist nok skal være knall hard. han forteller om hvordan han hadde det under den uken og hva han gjorde, men det er ikke bare det han skriver i boken, han fortelller nemelig om en egen helvetesuke som han har laget selv. Der sier han hvordan du skal gjøre denne uken og hvilket fokus du skal ha, også sier han noe om hva du kan endre med deg selv, han gir også sånne små tips som kan gjøre hverdagen din lettere. Erik Bertrand har opplevd mye så han vet hvordan du skal kunne klare og nå målet ditt.

Jeg har lest helvetesuka av Eirik Bertrand Larsen. Boken er gitt ut av forlaget: J.M.Stenersens Forlag og er gitt ut i 2013 med ca 287 sider. Boken er for de som ønsker å teste sin mental styrke ved å gå i gjennom en helvetesuke. I boken snakker bertrand om forberedelsene før den såkalte helvetesuka. Bertrand oppfordrer alle til å ta helvetsuka for får en enorm godfølelse når du er ferdig og for de fleste blir livet ditt forandret. Motto hans er " du tåler mer enn du tror". Jeg synes boken er veldig inspirerende å lese og du blir utrolig motivert. Boken passer for alle aldre og jeg ville gitt den en 5er.

Helvetesuka som er skrevet av Erik Bertrand Larsen, er en bok som forteller deg om syv dager som forandrer livet ditt. Det er forfatterens selv sin helvetesuke som det blir fortalt om, det handler om hvordan fokus og mentalitet du må ha i vanskelige situasjoner. Boken passer for både gutter og jenter i alle aldere, men spesielt sportselskere kommer til å like denne boken ekstra godt. Ikke bare er den spennende men du kan lære mye av det han skriver, for forfatteren er en mentaltrener og har god erfaring som det.

Målet er å lese 52 bøker i løpet av 2014. Hver bok som fullføres legges til listen.
52 bøker ble nådd 8.oktober. Jeg fortsetter å legge til bøker i listen utover de 52 :)

Satser på et bedre leseår enn 2013, som ble et år med alt for lite lesing. Finnes så mange bøker der ute jeg har lyst til å lese, så årets nyttårsforsetter må være å la Candycrush vike plassen til fordel for andre og mer givende gjøremål, som for eksempel lesing. Så får vi se når 2014 er over om jeg klarte å oppfylle fortsett mitt :)

• "Nå! - grip øyeblikket, det er alt du har" av Erik Bertrand Larssen
  • "Et større vi - til forsvar for livet" av Geir Lippestad
  • "Bli best med mental trening" av Erik Bertrand Larssen
  • "Shoppingfri - et år med kjøpestopp" av Irina Lee
  • "Jeg skulle ha sagt jeg elsker deg - 12 samtaler om kjærlighet, lengsel og anger ved livets slutt" av Audun Myskja
  • "Jesus gikk på vannet fordi han ikke ville bli våt på beina" av Unni Lindell
  • "Hverdagspsyk - hvorfor har jeg det sånn?" av Rebekka Th. Egeland
  • "Stjålet fokus - grunnen til at du ikke klarer å følge med, og triksene du trenger for å klare å konsentrere deg igjen" av Johann Hari
  • "Møt din skytsengel - en innføring i å møte din unike kraft" av Märtha Louise
  • "Hjernesterk - hvordan fysisk aktivitet styrker hjernen" av Anders Hansen
  • "Stillhet i støyens tid - gleden ved å stenge verden ute" av Erling Kagge
  • "Det er ikke mer synd på deg enn andre! - en bok om ansvar og frigjøring" av Ingvard Wilhelmsen