Helvete løs

av (forfatter) og Torleif Sjøgren-Erichsen (gjendikter).

Cappelen 2006 Heftet

Når et meningsløst dødsfall til finner sted på en solfylt ettermiddag, blir til og med Strange rystet. Offeret blir skutt med ei kule som er ment for en annen, og denne ulykka rammer Stange hardt. Han sverger å finne morderne og ødelegge dem. Dette er den andre boka om Strange og Quinn.

Derek Strange og Terry Quinn har fått i oppdrag å finne ei fjorten år gammel jente som har rømt hjemmefra. Det er ikke noe vanskelig oppdrag, de finner snart ut at hun jobber som prostituert i ett av D.C.s mest belastede områder. Problemet er at hun ikke vil hjem. Etterforskerne trodde de kjente underverdenen så godt som det var mulig, men i møte med Worldwide Wilson får uttrykket ond jævel et helt nytt innhold.
Samtidig er Strange trener for et fotballag som jobber for å holde ungdommene vekk fra gata, og da en av guttene som er med der blir utsatt for vold av verste slag, tar denne saken all prioritet for etterforskerene. Å slå kloa i de skyldige blir en besettelse for de to, og letingen etter dem skal føre dem dypt inn i Washingtons mørkeste avkroker, hvor de igjen støter på Worldwide Wilson. Og nå er virkelig helvete løs...

Forlag Cappelen

Utgivelsesår 2006

ISBN13 9788202259440

EAN 9788202259440

Serie Cap spenningens mestere

Omtalt sted Washington D.C.