Helt sant!

av (forfatter) og Arve Torkelsen (oversetter).

Juritzen forlag 2013 Innbundet

Den en gang så uredde gravejournalisten Keith Mabbut er blitt en illusjonsløs 56-åring som lever av kjedelige bestillingsoppdrag. Så da han får tilbud om å skrive biografi en til den gåtefulle miljøaktivisten Hamish Melville, øyner han endelig muligheten for å gjøre noe meningsfylt. Han oppsøker Melville i India, og jo mer han fi nner ut om denne idealisten, jo mer imponert blir han. Men er egentlig Melville den han utgir seg for, eller er sannheten det vi velger at den skal være ... I denne hjertevarmende romanen bruker Michael Palin, kjent fra Monty Python, sin unike fortellerevne til å skape en historie om en vanlig manns uvanlige livsreise.

Forlag Juritzen forlag

Utgivelsesår 2013

ISBN13 9788282053365

EAN 9788282053365

Omtalt sted London India

Tror kanskje jeg hadde likt denne boka bedre om jeg ikke hadde visst hvem forfatteren er. Hvor er crazy-humoren, liksom. Nå veit jeg godt at Michael Palin ikke bare er Monty Python, men det er likevel den følelsen jeg satt igjen med. Når det er sagt, så er boka til tider ganske underholdende, men den blei litt langdryg i enkelte partier.

En fin roman med mye faktastoff som får meg til å prøve å bli enda mer våken i forhold til miljøet

Michael Palin lager bedre TV-program enn bøker

Fakta er ingenting verdt. Hvis det er sannheten du er ute etter, skal du lese Jane Austen.

Når det gjaldt ham selv, hadde Mabbut aldri sett på det å være lykkelig som en naturlig tilstand. For ham var det bare en utsettelse av å være ulykkelig.

Bøker som tar opp tematikken klima, miljø og økologi.

• "Vi drar på kjøretur!" av Mo Willems
  • "Forvandlerne" av T Cooper