Helsesista

#vågåvære

av (forfatter) og Tale Maria Krohn Engvik (illustratør).

Cappelen Damm 2019 Innbundet

I denne boken skriver Helsesista om temaer som mange barn og unge lurer på, og som kan være vanskelig å snakke åpent om, som spørsmål om kaostanker, selvmordstanker, kropp, sex og kjærlighet - her er ingenting tabu!

Som hele Norges «Helsesista» på Snapchat har hun som mål å inspirere følgerne til å tenke annerledes og bli trygge på seg selv, bryte tabuer og gjøre det lettere for ungdom å ta kontakt med helsesøster på sin skole. Dette er boken alle ungdommer ønsker å lese, og alle foreldre og de som har kontakt med ungdommer burde lese!

«Godt skrevet og gode tanker om veldig viktige spørsmål. Dette er formidling på høyt nivå!» Peder Kjøs (psykolog)

Tale Maria Krohn Engvik, kjent som Helsesista, er en norsk helsesykepleier. Hun startet Snapchat-kontoen "Helsesista" for å for å nå bredere ut til ungdom ved å kommunisere med dem på deres egen arena for 2,5 år siden. Med en miks av seriøs kunnskap, humor og personlighet når hun ut til over 200 000 seere på Snapchat daglig.

ISBN13 9788202578589

EAN 9788202578589

Dette er en perfekt gave til ungdommen og voksne selvsagt. Boken er innom kropp, tanker og følelser med mer. Her kan ungdommen få svar på de spørsmålene de har knyttet til ulike temaer. Hun skriver direkte og enkelt. Anbefaler personer som jobber med barn og unge enten i skolehelsetjenesten eller helsetjenesten å lese boken. Hun tar opp tabubelagte temaer og gir tips om hvordan en kan snakke med barn og unge om vanskelige temaer. Jeg beundrer helsesista for den gode jobben hun gjør. #happymoment.

Leseutfordring 2019
Bøker lest i 2019
8731 sider så langt i år

• "Bare en natt til - husker du din første kjærlighet?" av Anniken Englund Jørgensen
  • "Forbilde" av Sophie Elise Isachsen
  • "Kjære - roman" av Linnéa Myhre