Hellou og guddbai (og høstens regn)

eller det fins ingen kur mot kjærlighet

eller tida er lang og kjærligheten kort (eller omvendt?)

av (forfatter) og Anders Kaardahl (illustratør).

Gyldendal Tiden 1998 Innbundet

Georg og Gloria elsket hverandre. Mer enn de kunne sette ord på. Men så...

Tida er lang og kjærligheten kort. Den aller første, store berusende kjærligheten har tatt Georg og Gloria med storm. Nå er det duket for det tredje bekjentskapet. Som leser visste vi vel at det ikke kunne vare, men det er så vemodig likevel når det fine, gode og omsluttende ikke er der lenger, og de små, små - men så viktige ting går gale. Når kjærligheten faktisk blir for stor og krevende til at den kan fortsette. De to skal ferie fødselsdagen til Georg. Gloria er tidlig ute, ved benken deres i parken, ser hun brått månen glitre i kveldsdogg og i ... den ringen hun hadde gitt Georg. Han på sin kant har også oppdaget at ringen er borte, og leter overalt. Han vet at han kan ikke møte henne uten å ha den. - Så kommer alle tankene og usikkerheten hos de begge, brått kjenner de seg små og hjelpeløse, Gloria blir rasande, Georg blir fortvilt - og redd. Usikkerheten og fortvilelsen skaper en mur som de ikke greier å bryte ned. Tormod Haugen er blitt tildelt en rekke priser for sitt arbeid både som forfatter og som en betydelig oversetter. I 1990 mottok han den prestisjefylte H.C.Andersen-prisen. Også i utlandet er interessen stor når det gjelder bøkene hans. Han er oversatt til i alt 19 språk.

Forlag Gyldendal Tiden

Utgivelsesår 1998

Serie Georg og Gloria (3)

• "Hjerte og smerte (og Taj Mahal) - eller Månen i hjertet er større enn månen på himmelen" av Tormod Haugen
  • "Georg og Gloria - en fortelling om kjærligheten" av Tormod Haugen
  • "Maria og José" av Erlend Loe
  • "Darlah - 172 timer på månen" av Johan Harstad
  • "Kurt blir grusom" av Erlend Loe
  • "Jørgen + Anne er sant" av Vigdis Hjorth
  • "Tonje Glimmerdal" av Maria Parr
  • "Den lille muldvarpen som ville vite hvem som hadde bæsjet på hodet hans" av Werner Holzwarth
  • "Kurtby" av Erlend Loe
  • "Evig søndag - roman" av Linnéa Myhre