Hellige røtter

av (forfatter) og Randi Steen Hilmersen (oversetter).

Luther 2002 Innbundet

Denne boken peker på en avgjørende, men ofte oversett sammenheng: røtter er den viktigste forutsetningen for å kunne skille mellom åndene. Uten røtter mister vi balansen, vi blir rett og slett for lette i møtet med dragsuget fra tidens ideer og innfall. Boken er en oppfølger av Sandens sønner. Har litteraturliste.

Forlag Luther

Utgivelsesår 2002

• "Jomfrumark - en moderne pilegrimsferd mot sine røtter" av Peter Halldorf
  • "Åndens folk - en disippelvandring gjennom Apostlenes gjerninger" av Peter Halldorf
  • "Ånd og bokstav - den smale veien mellom fanatisme og forfall" av Peter Halldorf
  • "Kysse spor - daglig lesning fra den tidlige kristne kirken" av Peter Halldorf
  • "Fotspor i glasstrappen - den svimlende klatringen i Babels tårn og veien tilbake til jorden" av Magnus Malm
  • "Drikk dypt av Ånden - Den Hellige Ånds nærvær og gaver i den kristnes personlige liv" av Peter Halldorf
  • "I lammets tegn - om den kristne kirkes vei inn i et nytt årtusen" av Magnus Malm
  • "21 kirkefedre - historien om hvordan kristendommen ble utformet" av Peter Halldorf
  • "Da jorden ble flat - mytene som ikke ville dø" av Bjørn Are Davidsen
  • "Norsk kirkehistorie" av Bernt Torvild Oftestad
  • "De stumme bildene - om den livslange vandringen fra bilde til virkelighet" av Magnus Malm
  • "Den store fortellingen - om bibelens tilblivelse, innhold, bruk og betydning" av Reidar Hvalvik