Hellig stein

av (forfatter), Craig Dirgo (medforfatter) og Kåre Snekvik (oversetter).

Cappelen Damm 2009 Heftet

Grønland. En vitenskapsmann har funnet en 50 000 år gammel meteoritt. Den er ansett som hellig, og innehar potensielt katastrofale krefter. To grupper er interessert i steinen: En gruppe muslimske ekstremister og en gruppe som ønsker å utslette hele den islamske verden. Juan Cabrillo befinner seg midt mellom de to terroristgruppene, og er kanskje den eneste som kan hindre starten på en ny verdenskrig. Dette er den andre romanen om kaptein Juan Cabrillo og mannskapet hans på spionskipet Oregon.

Sjøhelten Juan Cabrillo er tilbake i denne action-fylte spenningsboken fra Clive Cussler.

På det avsidesliggende Grønland har en ung vitenskapsmann funnet en 50 000 år gammel gjenstand - en meteoritt. Den er ikke bare kjent for å være hellig, men innehar også potensielt katastrofale radioaktive krefter. Funnet plasserer ham i skuddlinjen for to motstridende terroristgrupper som begge vil ha steinen til egne formål.

Den ene er en gruppe muslimske ekstremister. Den andre gruppen er ledet av en forretningsmann som ønsker å utslette hele den islamske verden. Midt mellom disse militante gruppene befinner Juan Cabrillo seg. Med sitt skip bemannet med en privat hær av leiesoldater, kjent som Selskapet, er han kanskje den eneste som kan hindre starten på en ny verdenskrig.

Utgivelsesår 2009

ISBN13 9788204111470

EAN 9788204111470

Genre Agenter og spioner

Omtalt sted Grønland

Skjønnlitteratur der handlingen er lagt til Grønland.

• "Vakt i mørket" av Clive Cussler
  • "Spøkelsesskipet" av Clive Cussler