Hekta på hekling

av (forfatter) og Tove Breistein (illustratør).

Kagge 2012 Innbundet

Boka inneholder hekleoppskrifter på gryte- og kjøkkenkluter, puter, luer, pannebånd, halser, skjerf, sjal, ponchoer, sokker, tøfler og plagg til baby og barn. Den viser grunnleggende hekleteknikker, og har trinn-for-trinn-instruksjoner.

La deg smitte av Susanns hekledilla! Susann Michaelsen er selvlært hekler, og etter å ha blitt bitt av basillen har hun alltid hekletøyet med seg. I denne boka deler hun sine beste, egenproduserte oppskrifter med leseren. Her er Susanns egen VM-lue i rødt, hvitt og blått, ponchoer, skjerf, sjal, babyklær, tepper og puter. Perfekte gaver til vennene dine eller til deg selv. Om du aldri har heklet før, men ønsker å komme i gang, får du trinnvise instruksjoner i starten av boka, med bilder av de ulike maskene og hvordan du går frem. Hver oppskrift er lett å følge, og resultatet skuffer deg ikke! Susann Michaelsen (f. 1973) er ansatt som journalist i NRK Sporten. I tillegg til å være mer enn gjennomsnittlig sportsinteressert er hun en ivrig hobbyhekler.

Forlag Kagge

Fin liten bok om enkel hekling av luer, skjerf og annet nyttig. Friske farger og raskt laget med veldig tykt garn og tykke pinner. Heklet en av luene - tok 1t 20min fra jeg startet til den var klar til bruk!

• "Klassiske mønstre - fra tradisjonsrike klassikere til moderne design" av Karen Marie Vinje
  • "Sjarmen med tarmen - om et av kroppens mest undervurderte organer" av Giulia Enders
  • "Før jeg brenner ned - roman" av Gaute Heivoll
  • "Meg eier ingen" av Åsa Linderborg