Hekta på et håp om kjærlighet

av (forfatter), Sissel Gran (forfatter), Hedda Munthe (oppleser) og Sissel Gran (oppleser).

Lydbokforlaget 2019 Lydfil

Nora treffer Frank på en fest. Frank blir betatt. Nora blir smigret. De innleder et forhold. Men Frank er vanskelig å bli klok på. Noen ganger er han varm og nær, andre ganger virker han uinteressert. I løpet av kort tid befinner Nora seg på en emosjonell berg- og dalbane, på jakt etter Franks hengivenhet.

Nora Skaug gir her en rå og ekte dag-til-dag-beskrivelse av hvordan et hekt utvikler seg. Mange har sittet fast i et hekt uten å ha forstått det selv. De har kanskje kalt det "ulykkelig kjærlighet". Og mange vil havne der, fordi vår partnershoppende kultur er ganske kynisk og legger forholdene til rette for urolige, forbeholdne forbindelser.

Psykolog Sissel Gran analyserer Noras historie. Hun beskriver hektets symptomer, hvordan et hekt etableres, og hvordan man kan komme seg løs.

Forlag Lydbokforlaget

Utgivelsesår 2019

Format Lydfil

Veldig nyttig! Jeg tror mange bør lese denne boken.

Her en samling favorittbøker gjennom tidene - alt fra Fifty shades til Dostojevskij. Alt av litteratur som har gitt meg god underholdning er på denne listen! Mener personlig - etter å ha lest en del, at det enkle kan være svært bra.

• "Snu deg til meg! - det du gjør i løpet av ett mikrosekund, avgjør hvor relasjonene dine ender opp" av John Gottman
  • "Kjærlighetens tre porter - vendepunkter i nye og gamle forhold" av Sissel Gran
  • "Kjærlighet i hastighetens tid" av Sissel Gran
  • "Ut av psykopatens grep - hvordan komme fri fra helsefarlige mennesker" av Aud Dalsegg
  • "Hverdagspsyk - hvorfor har jeg det sånn?" av Rebekka Th. Egeland
  • "Det er slutt - historier om løsrivelse" av Sissel Gran
  • "Det er nok nå - hvordan nyliberalismen ødelegger mennesker og natur" av Linn Stalsberg
  • "Inni er vi alltid unge - aldringsmeditasjoner" av Sissel Gran
  • "De siste kjærtegn - roman" av Kjersti Anfinnsen
  • "Takk, ganske bra - en norsk roman i tre deler" av Vigdis Hjorth
  • "Selvfølelse nå! - din personlige coach viser deg hvordan" av Mia Törnblom
  • "Det er ikke mer synd på deg enn andre! - en bok om ansvar og frigjøring" av Ingvard Wilhelmsen