Hekser på tur

legenden om Skiveverdenen

av (forfatter) og Torleif Sjøgren-Erichsen (oversetter).

Tiden 2004 Innbundet

Tre hekser må forhindre at en tjenestepike gifter seg med en prins. De hadde imidlertid ikke regnet med den onde makten til Gudmoren, som har gjort en avtale med Skjebnen som vil garantere en lykkelig slutt. Dette er den tolvte boken i serien om Skiveverdenen.

Pratchetts 13 bok i serien om Skiveverden, der Skjebnen og Historien ikke lar seg påvirke. 13. bok i serien om SkiveverdenDet virket som en enkel jobb. Ærlig talt, hvor vanskelig kan det være å sørge for at en tjenestejente IKKE får sin prins? Men for Bestemor Værvoks og hennes heksekolleger Dadda Ogg og Magrotte Hvitløk er ikke ting så enkle. For det første har de bare fru Gogols voodoo, en enøyd katt og en brukt-tryllestav, som bare kan få til gresskar. Og de står opp mot den onde makten til Gudmor selv, som har gitt Skjebnen et tilbud den ikke kan si nei til. Og ikke minst er det Historiens uomtvistelige makt. Tjenestejenter MÅ gifte seg med Prinsen. Det er det livet handler om. Du kan ikke slåss mot En Lykkelig Slutt.Terry Pratchett er født i 1948 og bor i Wiltshire i England sammen med sin kone Lyn og deres datter Rhianna. Han har vært journalist og informasjonssjef, men har siden 1987 vært forfatter på heltid. Han debuterte i 1971 med en novelle, The Carpet People, som han selv tegnet omslaget til. Pratchett er svært produktiv og har på det travleste klart å skrive hele fem bøker i året! I 1997 var Terry Pratchett Englands mestselgende forfatter. Hver hundrede bok som ble lagt på disken, var en Pratchett-bok!

Forlag Tiden

Utgivelsesår 2004

Serie Legenden om Skiveverdenen

Genre Humor Fantasy

You can't go around building a better world for people. Only people can build a better world for people. Otherwise it's just a cage.

Bøkene jeg leste i 2011 i kronologisk rekkefølge. Tilsammen 28425 sider, og 270 timer og 21 minutter lydbok. Et bra leseår.

Bøker jeg har lest i 2014.
Målet er 50.

• "Johnny and the bomb - a Johnny Maxwell story" av Terry Pratchett