Heksene i Salem Falls

av (forfatter) og Sissel Busk (oversetter).

Cappelen 2002 Innbundet

Jack St. Bride var en avholdt lærer og fotballtrener på en jenteskole inntil en av hans elever forelsket seg i ham og skapte problemer for ham. Etter et opphold i fengsel bestemmer han seg for å begrave fortiden og starte et nytt liv. Ved en tilfeldighet havner han i den søvnige landsbyen Salem Falls i New Hampshire, der han får seg jobb som oppvasker på et spisested. Men ryktene om Jack sprer seg raskt i den lille byen, og innbyggernes forfølgelse av den tidligere straffedømte nykommeren utvikler seg etter hvert til en storstilt heksejakt. Bak de idylliske fasadene viser det seg imidlertid å være flere som har noe å skjule.

Forlag Cappelen

Utgivelsesår 2002

ISBN13 9788202206789

EAN 9788202206789

Omtalt sted New Hampshire

Heksene i Salem Falls handler om fordommer, intriger, manipulering og fordømmelse.
Ryktene sprer seg fort i en liten by som Salem Falls. En mann som kommer utenfra, blir fort lagt merke til.
Når Jack slipper ut av fengselet, der han har sonet en dom for angivelig å ha hatt et seksuelt forhold til ei jente han var lærer for, slår han seg ned i den lille byen, der han får jobb som oppvasker på et spisested. Jack er kjekk, pen og kunnskapsrik, og noen av ungjentene i byen kaster sine øyne på ham.
Når Jacks fortid blir kjent hos byens innbyggere, utvikler det seg etter hvert til en storstilt heksejakt på ham.
Enda ei bok fra Jodi Picoult der hun utviser et stort fortellertalent.

Tapte muligheter gjør alltid vondt; de skjærer helt inn til beinet.

Inuittene sier at stjernene er hull i himmelen. Og hver gang vi ser de menneskene vi er glad i skinne gjennom dem, vet vi at de er lykkelige.

• "Min datter tro" av Jodi Picoult
  • "I rettferdighetens navn" av Jodi Picoult