Heidi får bruk for hva hun har lært

Atheneum forl. 1992 Innbundet

Johanna Spyri fortsetter her fortellingen om Heidi og bestefar, Peter og geitene. Utpå sommeren kommer Klara Sesemann på besøk. Hun er lam i bena og bruker rullestol. Peter liker ikke at hun er kommet, for da får ikke han være sammen med Heidi som før. Han ødelegger Klaras rullestol, for da må hun jo reise hjem, tror Peter. Men det går annerledes enn Peter har tenkt seg. Heidi og bestefar oppmuntrer og hjelper Klara, slik at hun etter hvert kan gå et lite stykke. Den friske luften og geitemelken som Klara drikker hver dag, gjør henne sterkere og gladere enn på lenge.

Forlag Atheneum forl.

Utgivelsesår 1992

Serie Heidi (2)

Genre Klassisk litteratur

Omtalt sted Sveits

Tiltross for nyttårsforsettene mine havnet jeg igjen på et posesalg i dag....
MEN jeg har selvfølgelig mange gode grunner ;) Bl.a. så er det MYE bøker for pengene da hele posen kostet 25kr!
+ et par bøker til som jeg tenkte gi bort :)

• "Donald Duck & co - Del 2" av Disney, Walt
  • "Donald Duck & co - Del 3" av Disney, Walt
  • "Donald Duck & co - Del 4" av Disney, Walt
  • "Donald Duck & co - Del 1" av Disney, Walt
  • "Donald Duck & co - Del 1" av Disney, Walt
  • "Fire kusiner ; Vår nyeste stenhytte ; Inger Johanne på farten igjen : nye Inger Johanne-fortellinger" av Dikken Zwilgmeyer
  • "Gulltopp svinger tryllestaven" av Helen Louise Thorndyke
  • "Lilla Olaug og Lubben" av Anne-Cath. Vestly