Heaven

av (forfatter) og Magne Tørring (oversetter).

Solum Bokvennen 2021 Innbundet

Vakker roman om ungdomstid, isolasjon og avstandsnærhet.

«Heaven» er en rørende skildring av en barndom preget av mobbing og utenforskap. De to hovedpersonene, en ung jente og en ung gutt, er offer for sine medelevers tyranniske oppførsel. De finner sammen, men holder hverandre på avstand mens de er på skolen, og møtes i skjul etter skoletid. «Heaven» er en fortelling om to mennesker som forsøker å hjelpe hverandre gjennom en vanskelig ungdomstid, en historie med en dypereliggende sosial kritikk av et samfunn som pålegger de unge uoppnåelige idealer.

MIEKO KAWAKAMI er forfatter, musiker, poet og essayist. Kawakami fikk mye oppmerksomhet da hun i 2008 mottok Akutagawa-prisen for debutanter med kortromanen «Pupper og egg» (Bokvennen 2013).

Forlag Solum Bokvennen

Om vennskap og mobbing i en utfordrende ungdomstid. Hva betyr det å være annerledes og kan man finne en mening i det meningsløse?