Havets kirkegård

av (forfatter), Jonathan Espolin-Johnson (oppleser) og Gjertrud Jynge (oppleser).

Aschehoug 2021 Lydfil

Høsten 1940 går hurtigruteskipet D/S «Prinsesse Ragnhild» ned utenfor Bodø. Vera Lind og hennes nyfødte sønn Olav overlever, men ektemannen og hundrevis av andre omkommer.

Åtti år senere tar forfatteren Vera livet sitt. Sporene peker tilbake til forliset, Forfatterskapet fikk en brå slutt da hun forsøkte å fortelle sannheten om hva som egentlig skjedde den skjebnesvangre dagen under krigen. Hun ble tvunget til taushet. Olavs datter Sasha begynner å lete i farmorens historie. Hva skjedde egentlig på den fatale hurtigruteseilasen?

Havets kirkegård er en storslått roman om et norsk familiedynasti og maktkampen som oppstår i dødens kjølvann. Det er en romantisk og tragisk reise langs norskekysten i både fortid og nåtid, og en fortelling der sannhet står mot familielojalitet, med konsekvenser så store at de kan føre til familiens undergang.

Format Lydfil

ISBN13 9788203376382

EAN 9788203376382

Genre Historisk litteratur Spenning

Omtalt tid 1939-1945 2010-2019

Omtalt person Hurtigruten

Lettlest og spennende krim/roman. God underholdning, men litt for oppskriftsmessig. Har med de kyniske og veldig rike, et vrak av en krigsveteran, bohemen, slu advokat, forelskelse, bedrag, hevn. Karikerte personer. Enkelt språk med lite mellom linjene.

• "St. Avenger" av Heine T. Bakkeid
  • "Hamnet" av Maggie O'Farrell
  • "Til døden - du skal ikke bryte ekteskapet" av Agnes Lovise Matre
  • "Matadorens siste dans" av Øistein Borge
  • "Fuglene tar ikke telefonen - fortellinger" av Britt Karin Larsen
  • "Petra Pettersens perfekte plan - åtte uker til jul" av Lene Lauritsen Kjølner
  • "Jeg vet meg et land" av Victoria Bø