Harpa

Aschehoug 2019 Innbundet

Agnes skal tilbringe høstferien i den lille bygda Elverdal og ser for seg en kjedelig uke. Fetteren Sindre vil heller henge med kameraten Ben, og nabojenta Tyra har nok med sine egne ting.

Men da de fire tenåringene gjør en fryktelig oppdagelse i skogen, endrer alt seg. Det er noe som ikke stemmer i Elverdal. Noe uhyggelig de ikke forstår. Så forsvinner en av dem.

En intens, skremmende og fascinerende spenningsroman fra en av våre aller beste forfattere.

ISBN13 9788203265266

EAN 9788203265266

Genre Spenning

Tildelt litteraturpris Arks barnebokpris 2019

Her sier jeg bare en ting: OMG! For oss som liker ungdomsbøker, grøss, spenning og en dose norsk folke(over)tro så er denne midt i blinken! Jeg er nok egentlig langt utenfor målgruppa, men klarte nesten ikke å legge denne fra meg - anbefales for alle! For alle over 10 år kanskje.

Ho hoi! Her sparer vi ikke på kruttet, nei. Og jeg liker det! Skummelt og guggent så det holder, med en liten forelskelseshistorie til å mye opp det verste. Så får det heller være at dødsfall glemmes litt vel fort.

Etter en noe trå begynnelse, tok denne seg opp spenningsmessig. Er også litt mer å tenke på enn mange andre ungdomsbøker i sjangeren.

• "Polarnatt - roman" av Sunniva Relling Berg
  • "Victoria Vargmo og jerntrollet" av Alexander Løken