Happy ending

13 skeive historier

av (redaktør).

Gyldendal 2003 Innbundet

Novellesamling med kun skeive kjærlighetshistorier. Boken har bidrag fra blant andre Gudmund Vindland, Pernille Rygg, Per Knutsen og Gerd Brantenberg.Novellene gir et perspektiv på det å elske og leve som homofil.

En samling skeive tekster av skeive forfattere I forbindelse med lanseringen av bokklubben kursiv, skrives denne boka som er en samling nyskrevne noveller av våre fremste skeive forfattere. Og temaet for boken er Tiltrekning: tiltrekning mellom to av samme kjønn, kall det gjerne en samling skeive kjærlighetshistorier. Om spenningen i et forhold mellom mentor og elev, om gløden som plutselig oppstår igjen i et langt og vedvarende kjærlighetsforhold, om intensiteteten i idoldyrkelse eller den vrange avstandsforelselsen. En bok som utvider leserens horisont i forhold til hva kjærlighet er, og kanskje bryter noen grenser og tabuer i det offentlige ordskiftet. Bidragsytere er Beate Nossum, Tor Fretheim, Odd Klippenvåg, Per Knutsen, Tormod Haugen, Pernille Rygg, Marita Fossum, Gudmund Vindland Justås, Ulf Nestvold, Petra von der Fehr, Dag Johan Haugerud og Karen-Christine Friele.

Utgivelsesår 2003

• "Barfot" av Henning Gärtner Braseth
  • "Kysset som fikk snøen til å smelte" av Tor Fretheim
  • "Kampene - et portrett av Kim Friele" av Ola Henmo
  • "Bebo - roman" av Anne Helene Guddal
  • "Verdens religioner - utforsker og forklarer de største trosretningene" av John Bowker
  • "13. uke - roman" av Marianne Mjaaland
  • "Pure popmusicbaby! - back in New Paris" av Gaute Bie
  • "Jakten" av Baroch Tendler
  • "Rødt, hvitt og skrått - homofile og lesbiske i Norge gjennom 60 år" av Jonas Rein Seehuus
  • "Fødselsdag - mitt første år som mor, eller En reise i underverdenen" av Ida Jackson