Hans og Grete og andre eventyr

av (forfatter), Wilhelm Grimm (forfatter), Thore Hansen (illustratør) og Nanna Qvam (gjendikter).

Damm 2000 Innbundet

Boka består av 15 eventyr som er oversatt fra tysk etter orginalutgaven. Vi møter kjente eventyrskikkelser som Froskekongen, Rapunsel, Mariabarnet, Den trofaste Johannes, Gutten som dro ut for å lære å grøsse og andre.

HØYTLESNING
HANS OG GRETE OG ANDRE EVENTYR#11;består av 15 eventyr som er oversatt fra tysk etter originalutgaven.#11;Brødrene Grimms eventyr har gledet og underholdt barn og voksne gjennom mange generasjoner, og i denne boken møter vi kjente eventyrskikkelser som Froskekongen, Rapunsel, Mariabarnet, Den trofaste Johannes, Gutten som dro ut for å lære å grøsse og andre. Eventyrene blir gjenom Thore Hansens illustrasjoner tilført farge, stemning o atmosfære.
Jacob Grimm (1785-1863) og Willhelm Grimm (1786-1859) var tyske litteratu- og språkforskere. De begynte tidlig å samle eventyr, men de første kjente opptegnelser er fra 1807. Den første boken ble utgitt i 1812, og var den første vitenskapelige utgaven av tyske folkeeventyr. Brødrene Grimms eventyr er fortsatt et av de mest oversatte og oftest publiserte verk.
HØYTLESNING I denne serien fra Damm finner du bøker som gleder, morer, forundrer og rører. Bøkene er omhyggelig valgt ut med tanke på at barn og voksne skal oppleve noe spennende sammen. Her er bøker med både klassiske og nye fortellinger som gir mange gode lesestunder til felles glede.
HANS OG GRETE OG ANDRE EVENTYR passer for barn fra 7 år - og for voksne som liker en god foretlling.
Opplev de beste bøkene sammen!

Forlag Damm

Utgivelsesår 2000