Hamsun - Holl - Hamarøy

litteratur, arkitektur, landskap

av (redaktør), Nina Frang Høyum (redaktør), Erik Langdalen (redaktør), Lars Müller (redaktør) og Iwan Baan (illustratør).

Lars Müller Publ. 2010 Innbundet

Boken handler om Hamsunsenteret, oppført på Hamarøy i Nordland i 2009. I den første delen av boken tar forfatterne for seg sider ved Hamsuns forfatterskap, sett fra forskjellige og av og til utradisjonelle synsvinkler. Den andre delen har landskapet på Hamarøy som tema, og bokens siste del viser Steven Holls arkitektoniske kommentar til Hamsuns forfatterskap. Blant bokens bidragsytere er Paul Auster, Henning Karlsen, Mari Lending, Steven Holl og Yehuda Emmanuel Safran.

Forlag Lars Müller Publ.

Omtalt sted Nordland

Omtalt person Knut Hamsun Steven Holl

Bøker om forfatteren og forfatterskapet