Hallowed

An Unearthly Novel

2012 Hardcover

Se på denne utgaven hos amazon.co.uk Kjøp boka hos ark.no

Format Hardcover

ISBN13 9780061996184

Forfatter: Cynthia Hand
Serie: Unearthly #2
Utgitt: 17. Januar 2012
av: HarperTeen
Språk: Engelsk

Inneholder spoilere / kan avsløre handling fra første bok, Unearthly (anmeldt her).

Boken forsetter dager etter der Unearthly sluttet. Clara må leve med valget hun tok når det gjaldt hensikten hennes i livet. Valget mellom Tucker og Christian. Et nytt syn truer nå drømmene hennes. Et syn om et gravsted, en begravelse. Nesten alle hun er glad i er det, men noen viktige mangler. Clara prøver å forklare dette synet, samtidig som moren til Clara avslører sin siste hemmelighet. Clara vet ikke hvordan hun skal takle alt og sjalusien mellom Tucker og Christian vokser.

Vi blir mer kjent med de andre karakterene i denne boka. Claras bror, Jeffery trekker seg mer og mer bort. Han er ikke lenger den lille uskyldige gutten han pleide å være, sorg styrer livet hans og tvinger han til å vokse opp. Clara blir også bedre kjent med Christian og lærer nye ting om han, familien hans og hvordan han er som person.

Det er mye handlig i denne boka. Fedre som kommer tilbake, død og slemme engler er bare noe av dette!

Jeg likte denne boka like godt som den første. Clara sitt liv er konstant fylt med vanskeligheter men hun klarer på en eller annen måte å takle alt, takke være vennene og familien hennes som holder henne sammen. Handlingen er spennende og slutten får meg til å lengte etter neste bok! (Pluss coveret er nydelig!)

• "Sweet Evil" av Wendy Higgins
  • "Unearthly (Unearthly - Trilogy)" av Cynthia Hand