Halehelten Ludvig

fra rennesteinen til nasjonalsymbol

Hermon 2013 Innbundet

Ludvig Walentin Karlsen ble født i 1934, i den vesle taterboligen «Furua» på Gardermoen.
Han valgte først det harde livet med rus og kriminalitet, og snudde ryggen til sine foreldres nye, kristne tro. Ludvig kjempet hele livet. Først kjempet han en kamp for å overleve i et diskriminerende samfunn. Så kjempet han for familien med arbeid i edrue perioder, deretter kjempet han mot rusen. Brått orket han ikke å kjempe lenger ? han ville ta sitt eget liv. En dag ble han og kona Lise født på ny.
Da startet de en ny kamp ? sammen ? for å hjelpe utslåtte kamerater. Dette ble starten på Evangeliesenterets fantastiske historie i Norge.
I denne boka fortelles historien om Ludvig, dels med hans egne ord, og vi kommer tettere på denne høvdingeskikkelsen enn noen gang før. I 2012 stemte det norske folk Ludvig fram til nasjonal halehelt på et Norwegian-fly! Ludvigs historie er helt enestående!

Forlag Hermon

Utgivelsesår 2013

Omtalt person Ludvig Karlsen

Jeg kunne skrevet side opp og side ned om alt det fantastiske som har skjedd på disse sentrene. Vi har besøk av en gruppe fra Varna-senteret i kirken vår hver mars, og da lærer vi mye om både elendighet og glede. Men ikke minst ser vi hvordan mennesker som har vært helt knust får livet og gleden tilbake. Takket være Ludvig og Lise og det arbeidet de startet.
Hele min omtale finner du på bloggen min Betraktninger