Hagesang

Aschehoug 2011 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Forfatteren Sylvia er hjemme alene en sommer da ektemannen Mikkel tar barna med på ferie. Sylvia skriver som en gal, og skriften er i ferd med å bli viktigere enn alt. Romanen inneholder en novellesamling.

Det er sommer. Forfatteren Sylvia blir igjen hjemme, ektemannen Mikkel har tatt med ungene på ferie. Eller har de forlatt henne for godt? Mens gresset gror i hagen, skriver Sylvia som en gal, til det punktet der skriften truer med å bli viktigere og virkeligere enn alt. Hagesang er en viltvoksende og lyrisk roman som inneholder en novellesamling.

ISBN13 9788203199103

EAN 9788203199103

Serie Sylvia og Mikkel (1)

Flere ganger i dag har jeg tenkt at jeg burde male bakveggen på huset fremfor å skrive om hendelser jeg strengt tatt ønsker å legge bak meg, men de halvfulle malingsboksene nede i kjelleren minner om de anspente blikkene du sender meg når jeg forsøker å være praktisk, og da foretrekker jeg heller livet her inne på arbeidsrommet.

Jeg har laget en liten liste over sommerbøker. Hvis du har tips til flere romaner så fører jeg det opp her.

Skjønnlitterære bøker med hage og det/de som lever i hagen som element. Bøker til å lese i skyggen under en pause i hagearbeidet, eller gi litt næring når hagen er i dvale vinterstid. Vil gjerne ha tips til flere bøker som kan passe på denne listen.

• "Opphold - roman" av Aasne Linnestå
  • "Mørkerom - roman" av Mette Karlsvik