Hått

av (forfatter), Gunnar Ardelius (forfatter), Lisa Bjärbo (forfatter), Inti Chavez Perez (forfatter), Manne Forssberg (forfatter), Martin Jern (forfatter), Jenny Jägerfeld (forfatter), Sara Ohlsson (forfatter), Ingrid Olsson (forfatter) og Jessica Schiefauer (forfatter).

Gyldendal 2013 Heftet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

TI FORFATTERE. TI NOVELLER. TI HEITE EPISODER. FOR UNGE OM UNGE.

«Toalettet ved biblioteket. Du vet det som nesten ingen bruker. Om atten minutter.»
«Jeg strekker hånden opp til nakken og drar i bikiniknuten. Som om det skulle gjøre meg påkledd.»
«Jeg er så kåt at jeg skjelver. Dette er ikke massasje lenger. »
«Den varme pusten hennes mellom lårene mine føles som et løfte, og nå skjønner jeg hva hun spurte om.»
«Melding fra Sandra Rydell: Trekant?»
"Ti velrenommerte forfattere som har skrevet anerkjente, kritikerroste, prisbelønte, godtselgende bøker for unge, har tatt på seg kamikazeoppdraget å skrive erotiske noveller for "unge voksne". Det kan umulig gå bra, tenker jeg, og setter meg sukkende til rette med en kanne kaffe og rødblyanten klar til hogg.
En og en halv time senere, med kald kaffe og lett rødmende kinn kan jeg konstatere at mine forventninger ble gjort til skamme. Dette er bra. Flere er novelle er dessutenveldigbra. Følsomt, lydhørt og oppriktig beskrives hele spekteret fra forelsket sommerfuglflagring i magen til pulserende, gal kåthet, så bra og så ekte at jeg føler meg som en fjorten år gammel jomfru igjen." ? Sydsvenskan
"Ingen omskrivninger og mystiske metaforer nei. Tekstene bugner av skikkelig vakre beskrivelser av kuker som står og saftfulle fitter. Estetiske, direkte bilder av knullende kropper ? likevel blottet for pornospråkets overdrivelser." ? Helsingsborgs Dagblad
"De mest velformulerte fortellingene om sex og begjær jeg har lest på svensk." ? Elle
Forfatterne:Åsa Anderberg StrolloGunnar ArdeliusLisa BjärboInti Chavez PerezManne ForssbergMartin JernJenny JägerfeldSara OhlssonIngrid OlssonJessica Schiefauer

Utgivelsesår 2013

ISBN13 9788205449282

EAN 9788205449282

Genre Erotikk

Erotiske noveller for ungdom? Joda, det er erotikk i massevis her. At ungdom vil lese dem, er jeg ikke i tvil om, det er ikke så mye "lovlig" erotikk for aldersgruppa. Og det er så vidt gode noveller, selv om jeg synes det ikke alltid holder. Men jeg reagerer på to ting. 1: Hvorfor er sex mellom voksen mann og ung jente overgrep mens voksen kvinne og ung gutt bare er spennende? Det skurrer for meg. 2: Hvorfor må novellene være så like? Så lite spennende? Er det ikke rom for mer avansert handling og språk eller er det sammensetninga som gjør at det oppleves sånn? Alt i alt sånn passe fornøyd.

• "Hodeløs - ikke få panikk, ikke mist hodet" av Kjetil Johnsen
  • "Snart sexten" av Ingunn Aamodt