Hånden ; Den urolige mannen

av (forfatter) og Kari Bolstad (oversetter).

Gyldendal 2014 Heftet

2 i 1-pocketutgave med de to siste Kurt Wallander-bøkene.

Hånden føyer seg inn som nummer ti - og som den nest siste - i rekken av bøker med den folkekjære førstebetjenten Kurt Wallander i hovedrollen. Boken ble første gang utgitt på norsk i 2013.
En høstdag i 2002 får Kurt Wallander muligheten til å virkeliggjøre en gammel drøm - å flytte fra Ystad til landet. Men drømmen forvandles raskt til et mareritt. I husets hage, blant epletrær, bærbusker og høstløv, finner Wallander et nedgravd lik, og deretter ett til.
De kriminaltekniske undersøkelsene viser at levningene har ligget nedgravd et halvt århundre. Men hvem var disse personene? Og hva er grunnen til at ingen har meldt dem savnet?
Wallander og kollegene hans tvinges til å søke seg bakover i tid for å finne svaret på gåten. Sporene leder mot en tragedie som skal gjøre det vanskelig å forstå hvem som egentlig er offer, og hvem som er utøver.
Boken inneholder også Den urolige mannen, som er den siste og avsluttende kriminalromanen med Kurt Wallander.

Utgivelsesår 2014

ISBN13 9788205463288

EAN 9788205463288

Serier Gyldendal krim Kurt Wallander (10-11)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Sverige

Satser på et bedre leseår enn 2013, som ble et år med alt for lite lesing. Finnes så mange bøker der ute jeg har lyst til å lese, så årets nyttårsforsetter må være å la Candycrush vike plassen til fordel for andre og mer givende gjøremål, som for eksempel lesing. Så får vi se når 2014 er over om jeg klarte å oppfylle fortsett mitt :)

• "Solefall" av Knut A. Braa
  • "Den fjerde tjeneste" av Knut A. Braa