Håndbok i selvforsvar

av (forfatter), Anders Bergesen (illustratør) og Sebastian Ludvigsen (illustratør).

Cappelen Damm 2012

Verden blir et fredeligere sted, men vold, ran og overfall preger nyhetene og bybildet. De aller færreste er klar over hvor få og enkle grep som skal til for ivareta vår egen, personlige sikkerhet.

Håndbok i selvforsvar gir menn og kvinner, sentrale og praktiske løsninger innen personlig sikkerhet og selvforsvar. Og denne kunnskapen bidrar til at du ferdes på en sikrere måte ute i på gata. Når du blir mer bevisst og oppmerksom på omgivelsene, så vil du kunne handle for unngå å bli nok et offer i krim-statistikken.

Skulle man likevel komme ut for farlige situasjoner, så gir boka også konkret kunnskap om hvordan man skal håndtere fysiske konflikter. Teknikkene som er beskrevet er enkle og effektive og passer for begge kjønn. Og de forklares av en mann som vet hva han driver med.

For tidligere politispaner Johnny Brenna vet hvor haren hopper. Med hans kunnskap og lange erfaring, vil den som aktivt bruker rådene i denne boka unngå å bli et lett bytte for dem som er ute etter å rane og skade. De vil bli det Brenna kallet et Hard Target.

Utgivelsesår 2012

ISBN13 9788202365769

EAN 9788202365769

Dette er en bok du bør kjøpe til deg selv eller en du er glad i. Det er en viktig bok å ha i bokhyllen, og hadde jeg hatt barn som var ute alene om kveldene skulle de fått et eget eksemplar.

Fagbøker jeg hadde glede av i 2012.

• "Elias og Emilie" av Stein Erik Lunde
  • "Jerusalemsyndromet - roman" av Sunniva Lye Axelsen