Haakon og Mette-Marit

og andre kongelige romanser

Schibsted 2001 Innbundet

Dette er historien om en kronprins som valgte den store kjærligheten, til tross for at han visste at valget ville bli gjenstand for kritikk. Og det er historien om vår tids "Askepott", som fikk prinsen og hele kongeriket. Boka gir også et tilbakeblikk på kongelige romanser gjennom historien. Har litteraturliste.

"Mette-Marit, jeg elsker deg!" sa en rørt kronprins Haakon i en usedvanlig følelsesladet tale under bryllupsmiddagen på Slottet 25. august 2001. Det hadde stormet rundt Haakon og Mette-Marit . helt siden forholdet mellom dem ble kjent og frem til de ble viet av biskop Gunnar Stålsett i Oslo Domkirke. Dette er historien om en kronprins som valgte Den store kjærligheten, til tross for at han viste at valget ville bli gjenstand for kritikk. Og det er historien om vår tids "Askepott" . som fikk prinsen og hele kongeriket.
Boken gir også et tilbakeblikk på kongelige romanser gjennom historien.
Forfatteren, Liv Berit Tessem, er journalist i Aftenposten med kongestoff som spesialområde.

Forlag Schibsted

Utgivelsesår 2001