Gyldendals store kokebok

av (redaktør), Lars Paulsson (illustratør), Kent Jardhammar (illustratør), Stig Holm (illustratør) og Anna Grælius (gjendikter).

Gyldendal fakta 2002 Innbundet

Dette er en grunnbok for nybegynneren på kjøkkenet, en håndbok for avansert matlaging og et oppslagsverk. Boken inneholder 1500 oppskrifter på norsk tradisjonsmat og retter med inspirasjon fra fremmede himmelstrøk, 1000 fargebilder som viser de ferdige rettene og 500 trinn for trinn-bilder på teknikkene du får bruk for. De fleste oppskriftene kan også tilberedes i mikrobølgeovn. Tidsangivelser viser hvor lang tid du må beregne på å lage retten. Boken har også et eget festkapittel med menyer for enhver anledning, vintips, coctails og longdrinks. Har matleksikon, register og omregningstabell.

Ny utgave av Gyldendals store kokebok! Gyldendals store kokebok er redigert av Ingrid Espelid Hovig .; Norges fremste eksponent for sunn, god, norsk mat til hverdags, så vel som til høytids- og merkedager. Oppskriftene er beregnet både på 2 og 4 porsjoner. 1500 oppskrifter på norsk tradisjonsmat og retter med inspirasjon fra fremmede himmelstrøk. 1000 fargebilder viser de ferdige rettene. 500 trinn for trinn-bilder på teknikkene du får bruk for. De fleste oppskriftene kan også tilberedes i mikrobølgeovn. Tidsangivelser viser hvor lang tid du må beregne på å lage retten. Et eget festkapittel med menyer for enhver anledning, vintips, coctails og longdrinks.

Forlag Gyldendal fakta

Utgivelsesår 2002