Gutten som sov med snø i sin seng

den tredje fortellingen om Joel

av (forfatter) og Tor Fretheim (oversetter).

Damm 2004 Heftet

Joel har fylt tretten år. Det lille samfunnet i Norrland, der han vokser opp, kjennes ut som altfor trange klær. Han opplever det merkelige som de voksne kaller kjærlighet. Problemet er bare at jenta i drømmene hans er ti år eldre enn ham selv. For å finne en vei ut av sine bekymringer, bestemmer han seg for å bli rockestjerne. Det skal hjelpe ham ut i verden, til alt det som venter bortenfor elven og de dype skogene. Dette er en frittstående fortsettelse på Hunden som sprang mot en stjerne og Skyggene vokser i skumringen.

Forlag Damm

Utgivelsesår 2004

ISBN13 9788204099914

EAN 9788204099914

Serie Damm pocket

Omtalt sted Sverige

Tildelt litteraturpris Oversetterprisen 2002

• "Skyggene vokser i skumringen - den andre fortellingen om Joel" av Henning Mankell
  • "Hunden som sprang mot en stjerne" av Henning Mankell
  • "Ildens gåte" av Henning Mankell
  • "Franske kvinner blir ikke fete - kunsten å spise med nytelse" av Mireille Guiliano
  • "Ildens hemmelighet" av Henning Mankell
  • "Det personlige motiv" av Ketil Bjørnstad
  • "En øy i havet" av Annika Thor
  • "Placebodefekten - hvorfor alternativ behandling virker som det virker" av Gunnar R. Tjomlid
  • "Fortellingene om Teskjekjerringa" av Alf Prøysen
  • "Granitt" av Toril Brekke