Gutten som gikk opp i røyk

Gyldendal 2006 Innbundet

Storms far er rik, og ansiktet hans er kjent fra avisenes finanssider. Det er ingen fordel når Storm skal finne seg til rette på enda en ny skole. Nå er han på en ukes telttur i skogen sammen med sin nye klasse, tre fedre og læreren Petter, som finner på historier for at de andre elevene skal se opp til Storm. Storm liker det ikke, men det er vanskelig å være utenfor også. Da Petter foreslår at Storm og han skal ta en snarvei gjennom skogen for å komme først og imponere de andre, følger Storm motvillig med. Men det skal snart vise seg å være en stor tabbe - og Petter begynner å vise andre sider ved seg selv. Storm blir mistenksom og redd. Hva er det egentlig som foregår?

Herlig spenning og uhygge fra populær forfatter Storm er på overnattingstur med den nye klassen da han og vikarlæreren går seg bort i skogen. Da de ikke finner tilbake, begynner Storm å mistenke at det er noe som ikke stemmer. Hvorfor leter ingen etter dem? I takt med den økende sulten og tørsten vokser Storms mistenksomhet og redsel. Dessuten er det noe der ute i mellom trærne .; noe som holder øye med dem. Hva er det egentlig som foregår?Arne Svingen er en forfatter med suverent grep om både sjangere og lesere. Som spenningsforfatter hadde han sitt gjennombrudd med Tause skrik fra 2001. Brageprisen i 2005 for ungdomsromanen Svart Elfenben bekrefter hans litterære klasse. Nå leverer han nok en genuint spennende roman til glede for alle lesehester fra 10 år og oppover.

Utgivelsesår 2006

ISBN13 9788205358256