Gutten, muldvarpen, reven og hesten

av (forfatter), Charlie Mackesy (illustratør) og Kristian Baardsen (oversetter).

Fontini 2020 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp bøker hos haugenbok.no Kjøp boka hos Bookis! Kjøp boka hos ark.no

- Hva har du lyst til å bli når du bli stor? - Snill. Møt fire uvanlige venner: gutten, muldvarpen, reven og hesten - og utforsk verden sammen med dem. En vakker fortelling om vennskap, livsvisdom og håp, skildret med menneskelighet og varme. Boka har allerede blitt en ny barnebok-klassiker i England og USA, og kan beskrives som Ole Brumm møter Den lille prinsen. Oppløftende og inspirerende, dette er en bok du får lyst til å gi til noen du er glad i. Eller bare som en gave til deg selv ... Forfatter er kunstneren Charlie Mackesy og han har illustrert boka med flotte akvareller. Verdens fineste gavebok til både barn og voksne.

Forlag Fontini

Denne boken bør være i alle bokhyller, men aller helst på hvert eneste nattbord. En bok som passer til alle i alle aldre. Livsvisdom.

Å spørre om hjelp er ikke det samme som å gi opp, sa hesten. Det er å nekte å gi opp.

"Hvis man gjør ingenting sammen med venner, gjør man vel ikke ingenting?" sa gutten.
"Nei," sa muldvarpen.

Noen ganger hører du bare om alt hatet, men det er mye mer kjærlighet i verden enn du kan forestille deg.

Den største illusjonen sa muldvarpen, er at livet skal være perfekt.

Bøker jeg har lest i 2020.

• "Du er nok" av Victoria Dalsberget
  • "Den ville roboten" av Peter Brown
  • "Kikki og den mystiske boka" av Joris Chamblain
  • "Døden" av Endre Lund Eriksen
  • "Hjemmekamp - dikt" av Trygve Skaug
  • "Lykke - lyden av applaus med vintervotter og tusen andre ting å bli glad av" av Marthe Landsem
  • "Én av tusen - roman" av Liv Eirill Evensen
  • "Sky" av Thorborg Rebolledo Meisingset