Gullkalven

av (forfatter) og Gry Brenna (oversetter).

Gyldendal 2006 Heftet

Tre menn blir brutalt myrdet, skutt i hodet. Det viser seg at samtlige hadde forbindelse med finansmannen Thomas Bonetti, som i tre år har vært sporløst forsvunnet. Han, eller hans morder, fikk med seg nok penger til å leve bekymringsløst resten av livet. De drepte kjente også til Sanna Kaegler-Ceder. Den ene var hennes ektemann, de to andre hennes forretningspartnere, som Bonetti også hadde vært. Sammen drev de IT-firmaet ph.com. Dette gikk konkurs da Bonetti tappet firmaet for penger og forsvant. Sanna vet mer enn hun vil ut med, men slipper bare fra seg biter av sannhet når hun tvinges til det. Saken fører politietterforsker Irene Huss inn i en verden av dyre biler, luksuriøse villaer og mektige luftslott. Dette er den femte romanen om Irene Huss.

Utgivelsesår 2006

ISBN13 9788205350137

EAN 9788205350137

Serier Gyldendal krim Irene Huss (5)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Sverige