Gulldragens rike

ørnen og jaguarens fortelling

av (forfatter), Kari Risvik (oversetter) og Kjell Risvik (oversetter).

Gyldendal 2003 Innbundet

Skjult av Himalayas tinder ligger Gulldragens rike, et sted der eldgammel visdom viser vei for dem som søker den rette innsikt. Alexander Cold har skoleferie og ringer og spør bestemor Kate om han ikke kan få bli med på hennes neste eventyr og bestemoren sørger i all hemmelighet for at også Nadia Santos blir med på turen til Himalaya. Boken er en frittstående fortsettelse av De ville guders by (2002).

Allendes magiske eventyr fortsetter! Isabel Allende svinger seg opp i de helt store høyder i andre bok i trilogien om Alex og Nadia. Dette er bøker for alle som liker å lese om andre kulturer, for dem som liker eventyr og dramatikk. Denne gangen går turen til yetienes . de avskyelige snømennenes . dal i Det forbudte rike. Allende serverer en betydelig mengde livsvisdom, blandet med en innføring i buddhisme, og hun byr på spenning i hver sving. Hennes fabulerende fortellerglede er bare nødt til å smitte over på leseren. Gulldragenes rike er en frittstående fortsettelse av De ville guders by. Alexander Cold har skoleferie og ringer og spør bestemor Kate om han ikke kan få bli med på hennes neste eventyr . og bestemoren sørger i all hemmelighet for at også Nadia Santos blir med på turen til Himalaya.

Utgivelsesår 2003

ISBN13 9788205310087

EAN 9788205310087

Genre Magisk-realistisk litteratur

Omtalt sted Nepal

Kjell Risvik er ein av dei verkeleg store oversetterane vi har i Noreg, han har oversett ifrå spansk, portugisisk, katalansk, italiensk, fransk, tysk, engelsk og hebraisk, samt 6 andre språk. Her er lagt til nokon av dei han har oversatt for å vise hans repetoir. Det må nemnast at hans sambuar Kari Risvik også har bidratt ein del.

detter lista jeg skal lese i sommer :)

• "Pygmeenes skog" av Isabel Allende
  • "De ville guders by" av Isabel Allende