Gullbuddhaen

av (forfatter), Craig Dirgo (forfatter) og Kjelstrup, Carl-Bernhard, Jr. (oversetter).

Damm 2007 Heftet

Dette er den første romanen om den tilsynelatende rustne holken Oregon, kaptein Juan Cabrillo og hans spesialtrente ekspertmannskap. Under all rusten er Oregon et velutstyrt og høyteknologisk skip, tilgjengelig for regjeringer med makt og innflytelse. Oregons oppdrag denne gangen er å fjerne de kinesiske styrkene fra Tibet og å få landets åndelige leder, Dalai Lama, uskadd tilbake til hjemlandet. På én uke. For å lykkes med sin plan må de spille på parti med den russiske presidenten og finne og ta tilbake en 180 cm høy, antikk statue kalt Gullbuddhaen.

Cusslers første roman om den tilsynelatende rustne holken Oregon, kaptein Juan Cabrillo og hans spesialtrente ekspertmannskap. Under all rusten er Oregon et velutstyrt og høyteknologisk skip. Oregons oppdrag er å fjerne de kinesiske styrkene fra Tibet og å få landets åndelige leder, Dalai Lama, uskadd tilbake til hjemlandet. På én uke. For å lykkes med sin plan må de spille på parti med den russiske presidenten og finne og ta tilbake en 180 cm høy, antikk statue kalt GULLBUDDHAEN.

Forlag Damm

Utgivelsesår 2007