Gud gav oss ti bud - jeg har brutt ni av dem

av (forfatter) og Cecilie Winger (oversetter).

Vigmostad Bjørke 2020 Innbundet

Det eventyrlige livet til Runar Søgaard! Dette er boken om det eventyrlige livet til Runar Søgaard fra Kongsvinger. Predikant og playboy, gift med Carola og skilt fra Carola, har levd i Hollywood blant «Baywatch-brudar» og filmstjerner, har slengt med leppa om Muhammed og homofili, businessmann og straffedømt. Han vokste opp i en frikirkefamilie der alle, absolutt alle, var kristne, inkludert hunden og undulaten. I boken tar han blant annet et oppgjør med dette miljøet. I dag er han ikke lenger predikant, men ledelseskonsulent. Men først og fremst skriver han medrivende om sitt helt spesielle liv. Deltaker i Farmen Kjendis i 2019 og i TV3s Camp Kulinaris i 2020.

«Han er for mye. Øynene er for klare. Håret er for blondt. Han er alltid solbrun. Han smiler mer enn noen andre. Han ser ut som en levende overdrivelse, en eventyrprins som små jenter tegner, han lyser som en hane med veldig lange halefjær.» Fra en svensk avis

Forlag Vigmostad Bjørke

Utgivelsesår 2020