Grunnleggende sykepleie. Bd. 1-4

av (forfatter), Finn Nortvedt (forfatter) og Eli-Anne Skaug (forfatter).

Gyldendal akademisk 2005 Heftet

De fire bøkene i verket danner en helhet, men kan også brukes enkeltvis. I bind 1 er det fokus på sykepleierens møte med pasienten, der den individuelle samhandlingen skjer. Bind 2 og 3 presenterer kunnskaper som er nødvendig for å hjelpe pasienten til å få dekket sine grunnleggende behov, samt emner som er sentrale i sykepleie, som trygghet, håp, lindring av lidelse og mestring. Bind 4 belyser ulike sykepleieteoretiske perspektiver og setter sykepleie inn i en samfunnskontekst.

Kjøp alle 4 bindene til Grunnleggende sykepleie. Ved å kjøpe pakken sparer du 200 kroner og får i tillegg gratis tilgang til nettstedet http://www.grunnleggende-sykepleie.com Læreverket inneholder kunnskap som er aktuell gjennom alle 3 årene i sykepleierutdanningen. Det gir et faglig kunnskapsgrunnlag som studenten bygger videre på i utdanningen og senere i sin yrkespraksis. Det tas sikte på å klargjøre for studenten hva sykepleiefaget er og hvilke vurderinger sykepleiere foretar. Dessuten presenteres det eksempler på hva sykepleiere gjør, og det beskrives hvilke verdier utøvelsen av sykepleie er basert på.

Forlag Gyldendal akademisk

Utgivelsesår 2005

ISBN13 9788205349506

EAN 9788205349506

Serie Grunnleggende sykepleie 1-4. Bindene selges også enkeltvis

• "Klinisk sykepleie 2" av Dag-Gunnar Stubberud
  • "Klinisk sykepleie 1" av Dag-Gunnar Stubberud
  • "Det friske og det syke mennesket I-VI - cellebiologi, anatomi og fysiologi" av Vegard Bruun Wyller
  • "Mellommenneskelige forhold i sykepleie" av Joyce Travelbee
  • "Kommunikasjon i relasjoner - personorientering, samhandling, etikk" av Hilde Eide
  • "Helt - ikke stykkevis og delt - psykiatrisk sykepleie og psykisk helse" av Jan Kåre Hummelvoll
  • "Sebrapiken" av Sofia Åkerman
  • "Karius og Baktus" av Thorbjørn Egner