Grisen er dekket av svinepels

av (forfatter) og Eldbjørg Ribe (illustratør).

Landbruksforl. 1996 Heftet

Boka utgis i anledning av 100-årsjubileet til Norges bondelag, og inneholder barnesitater om bønder og landbruk.

Forlag Landbruksforl.

Utgivelsesår 1996

Genre Humor

Svinsk

Grisen har ikke ordentlig pels, bare sånn rosa forhud som dekker store deler av kroppen. Også har den ingen hals. Hodet er skrudd rett på. På tuppen av grisen sitter som regel den lille, pjuskete halen. Den ligner på en brusopptrekker.

Mathias, 5 år

Klump

• De fleste dyr har en hjerne. Det er den som styrer beina på det og som bestemmer når det skal raute. Dessuten har noen dyr puppene spredt utover, mens andre har samlet alt i en svær klump.

Frifda, 7 år

Du ler så tårene triller
Jeg har kommet frem til at listene aldri kommer til å bli ferdige, så de får oppdateres.
Kom gjerne med tips

• "Plutselig svingte veien - men det gjorde ikke jeg! - norske skademeldinger i utvalg" av Arve Torkelsen
  • "Kongen er pappan til to tvillinger som heter Gro og Kåre" av Unni Lindell
  • "Veien rettet seg ut - men jeg fullførte svingen! - nye norske trafikkskademeldinger" av Arve Torkelsen
  • "Nissen kan også brukes om sommeren" av Unni Lindell
  • "Å være engel er et typisk kvinneyrke" av Unni Lindell
  • "Rett skal være rett - (om det er aldri så galt)" av Arve Torkelsen
  • "Sjefen bestemmer over Gud og Hermann" av Unni Lindell
  • "To fruer i en smekk" av Unni Lindell
  • "Gamle damer legger ikke egg" av Unni Lindell
  • "Prinsesser er rosa om dagen og sorte om natten - basert på intervjuer med barn fra 5-10 år" av Unni Lindell
  • "Søsken til evig tid" av Ivar Myklebust Longvastøl
  • "Hvorfor ser du aldri babyduer? - 80 vitenskapelige svar på livets små og store spørsmål" av Nina Kristiansen