Gregor og blodets forbannelse

av (forfatter), Jørn Roeim (oversetter) og Christoffer Staib (oppleser).

Lydbokforlaget 2014 Minnekort

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

«Gregor og blodets forbannelse» er tredje bok den spennende og dramatiske Underland-Krøniken fra bestselgerforfatter Suzanne Collins.

Etter å ha oppfylt to profetier må Gregor nå konsentrere seg om Blodprofetien, som krever at Georg og Boots drar tilbake til Underlandet for å hjelpe til med å avverge en pest. Men denne gangen nekter moren å la ham dra ... hvis hun ikke får bli med.

Da de ankommer den underjordiske byen sprer pesten seg - og rammer en av Gregors nærmeste. Først da skjønner Georg hvilken trussel sykdommen utgjør mot alle varmblodige vesener. Men hvordan skal han klare å overvinne den?

Forlag Lydbokforlaget

Utgivelsesår 2014

Format Minnekort

Serier Underland-krøniken (3) Digikort. Lydbok

Genre Fantasy

Suzanne Collins er mest kjent som forfatter av "Dødslekene". Knallbra bøker ! Serien om Gregor skrev hun før Dødslekene, men er ikke oversatt til norsk før nå. Jeg skjønner ikke hvorfor de har ventet så lenge for Underland.krøniken som de heter er utrolig bra ! Like bra, og kanskje hakket bedre enn Dødslekene :) Blodets forbannelse er bok 3 i serien.

Gregor har nå oppfylt to profetier i underverden. Men det er en profeti til,som krever at han og hans lillesøster må vende tilbake til Underlandet. Og denne gangen er det en alvorlig pest som har brutt ut. Men Gregors mor nekter dem å vende tilbake...hvis hun ikke får bli med! Da de ankommer Underverden sprer pesten seg, og en av Gregors nærmeste blir rammet. Da skjønner Gregor at dette er alvorlig og kan være en trussel også for verden han kommer fra. Men hvordan skal de stoppe pesten?

Veldig,veldig spennende og bra :) Det er så innmari godt skrevet. Dette er en serie for barn og unge, 10+, men den passer for oss alle som er glad i fantasy og spenning. Det er både skummelt og humor i en herlig blanding. Har du unge i hus som ikke liker bøker bør du prøve denne serien til de. Garanterer at de vil like dette :) Gleder meg til neste bok allerede !

Fantasy, grøssere og Science-fiction - alt en leseglad ungdom kan finne på å lese
Passer for alder 13-100 år
Alle bøker er utgitt eller vil bli utgitt på Norsk - Og anbefales på det varmeste!

• "Gregor og de hemmelige tegnene" av Suzanne Collins
  • "Gregor - krigerens død" av Suzanne Collins