Gregor og Baneprofetien

av (forfatter) og Jørn Roeim (oversetter).

Gyldendal 2013 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Spenningen og dramatikken fortsetter for Gregor i denne utrolige fantasy-serien fra Suzanne Collins, forfatteren bak bestselgeren The Hunger Games.

Gregor har lovet seg selv at han aldri skal tilbake til Underlandet, den merkelige verdenen under New York City. Men så viser det seg at han er nøkkelpersonen i en ny profeti, som handler om den grusomme hvite kjemperotta Bane.. Underjordingene vet at det bare er én måte å få Gregor tilbake på, og det er ved å kidnappe Boots, lillesøsteren hans.
Dermed må Gregor ut på en ny ekspedisjon sammen med flaggermusen Ares og dronning Luxa. Kjøttetende insekter, glupske blekkspruter og slanger fra dinosaurtiden er bare noen av farene som truer i jakten på Bane, men hvis Gregor ikke oppfyller profetien, er Underlandet truet av utslettelse.
«Glimrende karakterskildringer og medrivende handling.» Kirkus Reviews
«Med Underlandet har Collins skapt en spennende og skremmende verden. Om Gregor ikke vil tilbake dit, vil i hvert fall leseren det!» Publishers Weekly
«Oppsiktsvekkende debut. Velskrevet og handlingsmettet fantasy. Midt i blinken for unge fantasy-lesere.» Booklist

Utgivelsesår 2013

ISBN13 9788205431409

EAN 9788205431409

Serie Underland-krøniken (2)

Genre Fantasy

Jeg liker fantasy...sånn er det bare :) Og denne serien av forfatteren som har skrevet Dødslekene er bare helt rå!! Dette ble skrevet før Dødslekene, og jeg kan ikke skjønne hvorfor de ikke har laget film av disse bøkene ?? For etter min mening er dette like bra som Dødslekene..:)Gregor har aldri tenk seg tilbake til Underlandet igjen, det marerittet han opplevde der vil han ikke oppleve igjen. Men så viser det seg at han er med i en profeti som handler om den kjempestore hvite rotta Bane. Og underjordingene vet at for å få Gregor ned i underverden igjen så må de kidnappe hans lillesøster Boots. Og Gregor må bare følge etter når Boots forsvinner ned i underverden igjen.
Dermed må Gregor ut på en ny ekspedisjon som bla annet gjør at han må møte kjøttetende insekter, kjempeblekksprut og slanger fra dinosaurtiden....for ikke å snakke om Bane, den hvite kjemperotta som vil drepe både Boots og Gregor. Og Gregor vet at om han ikke klarer å oppfylle profetiene er det ute med hele underlandet.

Utrolig spennende, lettlest og veldig godt skrevet. Det er ei god historie som både barn, ungdom og voksne kan kose seg med :) Har du ikke lest fantasy før kan du prøve denne serien !!

Fantasy, grøssere og Science-fiction - alt en leseglad ungdom kan finne på å lese
Passer for alder 13-100 år
Alle bøker er utgitt eller vil bli utgitt på Norsk - Og anbefales på det varmeste!

• "Gregor - krigerens død" av Suzanne Collins
  • "Gregor og blodets forbannelse" av Suzanne Collins