Gossip girl

av (forfatter) og Gry Brenna (oversetter).

Gyldendal 2005 Heftet

Boka handler om livet til en gjeng overklasseungdommer på Manhattans Upper East Side. Gossip girl er den som står for sladderen på sin egen nettside. Og årsaken til at hun vet alt om hva som skjer i disse innerste privilegerte kretser er at hun er én av dem.

Frekt, skandaløst, glamorøst, infamt og hysterisk underholdende. Den amerikanske bestselgerserien «Gossip Girl» er her! Har dere noen gang lurt på hvordan livet til de utvalgte virkelig er? Siden jeg er en av dem, skal jeg fortelle dere det. Jeg snakker ikke om vakre modeller, skuespillere, matematikkgenier eller musikalske vidunderbarn. Jeg snakker om folk som er født til det . de av oss som har absolutt alt man kan ønske seg, og som tar det som den største selvfølge.Velkommen til New Yorks Upper East Side der jeg og vennene mine bor, går på skole, lever livet og tilbringer dagene og nettene . av og til i samme seng. Vi bor alle i enorme leiligheter med våre egne bad og telefonlinjer. Vi har ubegrenset tilgang til penger, drikkevarer og alt annet vi måtte ønske oss, og foreldrene våre er sjelden hjemme, så vi har privatliv i massevis. Vi er intelligente, vi har arvet et klassisk godt utseende, vi går i fantastiske klær, og vi kan det å feste. Det er et luksusliv, men noen må jo leve det også.«Gossip Girl» kan beskrives som den populære TV-serien «Sex og Singelliv» i yngre utgave. Og Gossip Girl selv er den som står for sladderen på sin egen nettside som innleder hvert kapittel .; anonymt, selvfølgelig. Og hvordan har det seg at hun vet alt; absolutt alt om hva som skjer i disse innerste, priviligerte sirkler? Jepp; hun er én av dem.«Gossip Girl» - bøkene har ligget på bestselgerlistene i USA siden de første gang utkom, og oversettes til stadig flere språk. Man blir nok verken et bedre menneske eller spesielt klokere av å lese dem; ikke er de litterært nyskapende heller .; men du verden så gøy man har det!

Utgivelsesår 2005

ISBN13 9788205337763