Omtale fra forlaget
Hva kjennetegner undervisning som faktisk gir bedre læring? Etter mange tiår med utdanningsforskning er det oppnådd økende enighet om at følgende fire hovedområder kjennetegner god undervisning: tydelighet, høye faglige krav, kvalitet på klasseromssamtalene og støttende læringsmiljø. Hvordan kan dette omsettes til praksis? I denne boken viser ledende utdanningsforskere hvordan du: - setter tydelige mål og gir faglig støtte gjennom strategiundervisning og modellering - gir tilbakemeldinger som faktisk fremmer læring - utfordrer alle elever faglig med høye, tilpassede krav - formidler fagkunnskap på måter som skaper forståelse - skaper klasseromssamtaler der elevene bygger på hverandres tenkning Til sammen gir kapitlene gode verktøy for å tilpasse opplæringen til elevmangfoldet i norsk skole. Hvert kapittel kombinerer forskningsfunn med praktiske eksempler fra klasserom. Boken gir et repertoar av praksiser som kan tilpasses til enhver undervisningssituasjon med ulike elever og ulikt fagstoff. God undervisning gir lærerutdanningen akkurat det den trenger: Forskningsbasert og praksisnær kunnskap for lærere som vil vite hva som virker, og hvorfor. Bokens redaktører er Marte Blikstad-Balas (professor ved Universitetet i Oslo), Cecilie Dalland (professor ved OsloMet) og Inga Staal Jenset (førsteamanuensis ved Universitetet i Oslo).
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2025
Format EPUB
ISBN13 9788215072685
EAN 9788215072685
Språk Norsk bokmål
Sider 166
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket