Glassverdet

av (forfatter) og Heidi Sævareid (oversetter).

Cappelen Damm 2016 Heftet

I den elektriske andre boken i Rød dronning-serien eskalerer kampen mellom Purpurhæren og de adelige.
Hvis det er én ting Mare Rabben vet, så er det at hun er annerledes. Hun har rødt blod som vanlig folk, men sølvblodsevner, nemlig makten til å kontrollere lyn. Dette har gjort henne til et våpen som det kongelige hoff prøver å kontrollere. Hoffet kaller henne en umulighet, men på flukt fra Manel, vennen som forrådte henne, avdekker Mare noe oppsiktsvekkende: Hun er ikke den eneste av sitt slag. Forfulgt av Manel, nå en hevngjerrig konge, prøver Mare å finne og rekruttere andre rødblods med sølvevner for å delta i kampen mot undertrykkerne. Men Mare befinner seg på en farlig vei til å bli akkurat den slags monster hun prøver å beseire. Vil hun vakle under vekten av opprøret? Eller har forræderi og svik herdet henne?

ISBN13 9788202523145

EAN 9788202523145