Gladiator

av (forfatter), Henning Kolstad (oversetter) og Ivar Nergaard (oppleser).

Aschehoug 2022 Lydfil

Utgivelsesår 2022

Format Lydfil

ISBN13 9788203392979

EAN 9788203392979

Serie Oxen (5)

Genre Krim Thrillere

Omtalt sted Danmark

Elsker bøkene om Oxen! I denne boken har Franck en større rolle enn i de andre bøkene, noe som egentlig bare er et pluss. Spennende fra begynnelse til slutt. Håper neste bok kommer snart.

Nok en spennende bok i OXEN serien. Tidvis like spennende som de tidligere bøkene men jeg synes det glipper litt på "troverdigheten", om jeg kan si det sånn.
Menneskets ondskap kan i virkeligheten være verre enn hva enhver kan fantasere om, hevder Mossman. Og det må han i så fall ha helt rett i, om man skal ha tiltro til denne historien hvor organisert ondskap overgår det meste av hva man kan forestille seg. I hvert fall i fredstid...
I tillegg synes jeg historiene blir litt vel kompliserte. Som leser blir man sittende litt "på sidelinjen" og det meste må liksom forklares helt på slutten, etter at "røyken har lagt seg" og de fleste skurkene er enten skutt eller "tatt hånd om" av fremmede makters representanter.
Mulig jeg ville vært litt mer positiv til boka, om jeg hadde lest den heller enn å høre den som lydbok. Dette til tross for at den svenske oppleseren gjør en eminent jobb, spør du meg.
Etter å ha lest såpass mange bøker i en og samme serie av en forfatter, lærer men seg jo også litt av det grunnleggende konseptet og man mer enn aner utgangen av de forskjellige "Cliff hanger" situasjonene.
Det blir derfor bare en 4er fra meg denne gang.

Egen liste over leste bøker

• "Spøkelsesfangen" av Jens Henrik Jensen
  • "Kullmannen" av Jens Henrik Jensen