Gjett hvor glad jeg er i deg

en sprett-opp bok

av (forfatter), Anita Jeram (illustratør), Corina Fletcher (medarbeider) og Kjersti Scheen (gjendikter).

Gyldendal 2011 Innbundet

Av og til har du lyst til å fortelle noen akkurat hvor glad du er i dem. Men, som lille Hare Hasselbrun og store Hare Hasselbrun oppdager, er ikke kjærligheten lett å måle.

Populær favorittbok i nydelig sprett-opp utgave.

Her blir fortellingen om Lille og Store Hare Hasselbrun, som skal måle kjærligheten, fortalt med flotte sprett-opp-kreasjoner. Få med deg hvordan Lille Hare Hasselbrun holder fast i ørene til Store Hare Hasselbrun, trekk i klaffer og åpne flapper mens du ser hvordan både den lille og den store bruker hele kroppen sin for å fortelle om kjærligheten.
En hjertevarm og søt bildebok til høytlesningsstunden og en vakker kjærlighetsgave til en man er glad i ? venn eller kjæreste, barn eller forelder. For av og til når du er veldig, veldig glad i noen, får du lyst til å fortelle akkurat hvor glad i dem du er.

ISBN13 9788205412286

EAN 9788205412286

Veldig søt bok, som vekker gode følelser i samspill med barnet.

Negativt: Scenen der de ser utover dalen virker, for meg, som om den ikke fyller noen annen funksjon enn å skape en overgang mellom forrige og neste oppslag. Den bidrar ikke til historien, og gir få forståelige referanser til de yngste leserene. Den norske utgaven har noen unødvendige gjentagelser som forstyrrer leseopplevelsen. Det er også lagt tekst over fargede områder av bildene som skaper unødvendig støy.

Positivt: Boken fanger godt hvordan et barn, i mangel av ord, kan bruke kroppen sin for å utrykke følelser. Det som slår meg som mest unikt med denne boken er kanskje det er at det virker som om fingrene naturlig dekker – og avdekker – bildene mens man leser. Det tilfører et ekstra nivå til historien.

2 eks

Jeg fikk spørsmål fra en god venn om å hjelpe til med å sette opp en dåpsgave til et tvillingpar (fra to fadderpar). Bøkene skal fungere som en litterær skattekiste og skal følge barna i deres første år. Listen er satt opp med hjelp fra tips fra andre bokelskere, meg selv, og spesifikke ønske fra fadderne. Samlingen består av 30 bøker og koster rundt 5000 kr samlet. Den store barnesangboka var ment å være med, men den har foreldrene fra før.

Disse bøkene kan jeg som 3 barnsmor lese om igjen, og om igjen uten å bli lei... For de er så vakre!

• "Albert og den hemmelige Skybert" av Gunilla Bergström
  • "Johannes Jensen føler seg annerledes" av Henrik Hovland