Gjeld

Gyldendal 1992 Innbundet

Dersom man ikke blir lykkelig av penger, hvilken frihet er det da ikke å skylde halvannen million? Eks-jappen Jørgen Wiik er ingen "gjeldsslave", sier han til seg selv, når champagnekjøleren er proppfull av ubetalte regninger og Oslo Lysverker står på døra for å stenge strømmen. Det handler bare om å sno seg litt her i verden.

Utgivelsesår 1992

ISBN13 9788205208070

EAN 9788205208070

Heldigvis ikke den første boka av Torgrim Eggen jeg har lest, for da hadde det nok blitt den siste. Handlingen og hovedpersonen fenger ikke helt, og språket blir innimellom veldig svulstig. Slutten var også et antiklimaks. Heldigvis har Eggen skrevet bedre bøker etter denne, og én bok må jo være den første

• "Den nye Dylan - roman" av Torgrim Eggen
  • "Pynt - roman" av Torgrim Eggen